XML Feedy /

Srovnávače

07 / Chci dostat své produkty na srovnávače cen nebo produktové reklamy

Zbožové srovnávače

Zbožové srovnávače představují efektivní marketingový kanál pro začínající e-shopy, ale i pro velké a zavedené internetové obchody. Správně optimalizované reklamy ve zbožových srovnávačích jsou jedním ze základních pilířů online marketingu. Za velmi malou investici do reklamy jsme schopni oslovit velké množství přesně zacílených uživatelů. Na zbožových srovnávačích se totiž vyskytují návštěvníci v předposledních fázích nákupu –  už vědí, co si chtějí koupit, a hledají kde si to koupit. 

XML Feed

...je datový soubor s informacemi o prodávaném zboží

SLOVNÍK

ZÁKLADNÍCH POJMŮ

Zbožový srovnávač

...je web, který se specializuje na srovnání cen zboží z internetových obchodů, např. Google Nákupy, Heureka, Zboží.cz, Favi, Glami a další.

Co je to xml feed

XML feed je datový soubor sloužící k exportu produktů na Vašem e-shopu do srovnávačů cen jako je Heureka, Zboží nebo Google Nákupy ale i pro dynamické reklamy na sociálních sítích. Obsahuje název zboží, popis, cenu ale také skladovou dostupnost, varianty, parametry a další informace. Všechny informace jsou uspořádané podle pevně dané struktury daného srovnávače, tak aby produkty byly snadno zařaditelné a dohledatelné. Jednoduše řečeno - pomocí feedu dostanete své produkty na portály. A kvalitně zpracovaný feed vám ušetří spoustu práce s párováním a prodejem produktů.

 

Jak se XML feed generuje?

Jaká je struktura XML feedu?

Každý srovnávač cen má svou předem definovanou strukturu, kteoru je potřeba striktně dodržet. Pokud tedy chcete své produkty dostat na Heureku, Zboží.cz a Google Nákupy, pak je potřeba mít 3 různé xml feedy. Ty sice obsahují v zásadě stejné informace, ačkoliv jiné struktuře čitelné pouze pro daný srovnávač. 

​a) automaticky generovaný xml feed

Pokud používáte kvalitní e-shopovou šablonu, ta má zpravidla dynamicky generovaný xml feed podle předem definované struktury pro hlavní srovnávače - Google Nákupy, Heureka, Zboží.cz.

Ne vždy je však optimální dávat na srovnávače všechny produkty. Větsina e-shopových šablon neumožňuje vypínat jednotlivé produkty. Pak Váš feed zanalyzujeme a přetvoříme. To vše následně zautomatizujeme.

 

b) manuálně tvořený xml feed

Pokud jste nechtěli platit za e-shopovou šablonu, protože například nabízíte malé množství produktů, pak je potřeba xml feed vytvořit manuálně a nahrát na web (nemusí být stejný, pouze odkazy na produkty musí být validní). Ten vytvoříme

XML feed a produktová reklama

Jednou z forem PPC reklamy od Google je služba Google Nákupy. Díky Google Nákupům můžete zobrazit konkrétní produkty svého e-shopu těm, kteří je právě hledají na Googlu. Proto je naprosto klíčové mít kvalitně zpracovaný feed spolu se správně nastavenou reklamou, aby se na specifické dotazy zobrazily relevantní produkty.

Neméně efektivní produktovou reklamou jsou dynamické reklamy na sociálních sítích - typicky Facebook, Instagram či Messenger. Ty využivájí data z xml feedu aby zacílily na co nejrelevantnější publikum. 

 

S čím pomůžeme 

/ nabídka služeb

 
  • Optimalizace automaticky generovaných XML feedů

  • Vytvoření manuálních xml feedů

    • Příprava pro automatický upload na webu

  • Párování produktů na srovnávačích​

  • Založení Google Merchant  platformy

  • Propojení s Google Ads účtem

  • Propojení s Facebook Business Managerem

  • Správa zbožových srovnávačů​

    • Heureka, Zboží.cz, Favi, Glami a další

  • Komplexní správa Google Nákupy reklamy

PŘEHLED NABÍZENÝCH SLUŽEB

Nabídka služeb pro klienta je vždy tvořena na míru. 

Ne všechny služby jsou pro konkrétního klienta relevantní.

 

 

Děláme digitál