PPC reklamy a marketing
02 / Chci reklamu ve vyhledávačích
PPC marketing se stal oblíbeným, velmi používaným a efektivním nástrojem digitálního marketingu. Za tento typ reklamy platíte pouze v okamžiku, když na ni někdo klikne. To ji odlišuje od většiny ostatních marketingových nástrojů.
Samozřejmě kliknutí není to hlavní, často je cílem prodat zboží nebo služby, případně získat odeslaný formulář nebo poptávku. Proto je důležité PPC systémům rozumět a umět kampaně dobře nastavit. Jinak můžete mít hromadu nerelevantních kliknutí a žádné výsledky.
Výhody PPC reklamy
-
Mezi největší výhody PPC patří:
-
Okamžité zacílení nových zákazníků
-
Stačí významně nižší rozpočet než u jiných marketingových médií
-
Během krátké doby lze cíleně oslovit velké množství lidí
-
Lze se zaměřit na zákazníky, kteří již projevili zájem o vaše produkty/služby
-
Platí se až za konkrétní klik na reklamu
-
Výsledky kampaně jsou dostupné průběžně
-
Vyhodnocení kampaně lze provést prakticky kdykoliv a v jakékoli fázi
-
Kampaň lze průběžně upravovat a optimalizovat
-
Lze si vypočítat, jak byla reklama efektivní, na rozdíl od jiných médií
-
Můžete si vypočítat návratnost investic (ROI)
PPC
(Pay Per Click)
znamená "platba za kliknutí". PPC reklama Vás stojí peníze, pouze pokud na ni někdo klikne.
SLOVNÍK
ZÁKLADNÍCH POJMŮ
ROI
(Return On Investment)
znamená "návratnost investic", označuje celkový zisk z vynaložené Investice. Jedná se o jeden ze základních ukazatelů měření návratnosti a efektivnosti investic.
Jaký je proces PPC reklamy
Nákup reklamy v PPC systémech se realizuje pomocí aukce. Již dávno neplatí, že čím vyšší částku jste ochotni zaplatit za jeden proklik, tím vyšší šanci na lepší pozici máte. Umístění ovlivňuje i tzv. skóre kvality, které slouží k vyhodnocení kvalitativních faktorů reklamy počínaje metrikou CTR, koherence kreativy a klíčového slova a konče kvalitou stránky, na kterou inzerát odkazuje. I proto je důležité při samotném plánování PPC kampaně připravit kvalitní reklamu i samotné stránky, na které reklama odkazuje (landing page).
S čím pomůžeme
/ nabídka služeb
Celosvětově nejrozšířenější systém PPC reklamy je systém Google Ads (dříve AdWords). V České republice pak ještě systém Sklik od společnosti Seznam.
-
Analýza návštěvnosti a segementace publika
-
Příprava účtů v rozhraní Sklik a Google Ads
-
Určení PPC strategie a struktury kampaní
-
Vytvoření kampaní v Google Ads či Sklik
-
Průběžná optimalizace reklam
-
Analýza search termů pro přesnější zacílení kampaně
PŘEHLED NABÍZENÝCH SLUŽEB
Nabídka služeb pro klienta je vždy tvořena na míru.
Ne všechny služby jsou pro konkrétního klienta relevantní.
NAŠE CERTIFIKACE V DANÉ PROBLEMATICE
Případové studie / reference
Reference / 01
Klient z odvětví, kde je vysoká konkurence a důraz na zacílení reklamy v Top of the page. Toto dvětví se vyznačuje vysokou měrou přímé konverze z PPC reklamy, zákazník potřebuje danou situaci řešit okamžitě, tudíž je potřeba, aby se reklama zobrazila na prvním místě, byla co nejrelevatnější na daný dotaz a aby bylo zcela zřejmé, co zákazník kliknutím na reklamu dostane.
Optimalizace PPC kapmaně v Google Ads vedla k ROI ve výši 354 %.